martes, enero 31, 2006

El Camochu Majalahnu







Arriba, en la sierra de El Torno, en el límite con el Robleo de Navaconcejo, se alzan los Camochos, el de la Gama y el de Majalasno, verdaderos pechos nutrientes de las gargantas y arroyos que después bajan presurosos hasta henchir el Jerte con sus níveas aguas juguetonas.
......
El Camochu Majalahnu, ehpaciu primigeniu en la memoria, jardín de roca y nievi, de granizu y ehcarcha, de vientu y sol inciertu, refugiu de lah fierah, amparu de aqueyuh míticuh guerriyeruh, loh que lucharun contra una dictaura que afixiaba sin remeyiu y ahora luchan contra el tiempu, presurosu por aborrá aqueyuh díah de ehperanza, candu loh risuiñorih aun cantaban encima de loh fusilih, en meyiu lah batayah.
...
El Camochu Majalahnu, vigía y refugiu, balcón ideal al canchal loh Maquih y al Camochu Majalobuh y entri tôh eyuh, cuna del Coyau'e lah Yeguah que moh yeba hahta lah altah cimah del Camocho la Cabrera, en la sierra hermana de Lah Casah del Monti.
...
Loh Camochuh de la Gama y Majalahnu




La afotinu eh de Joxe Izquierdo: una ehcelenti vihta de loh Camochuh, imponentih comu doh ubrih maternah pa amamantal con la su lelchi nevá la sed del muehtru Vayi del Jerti. Ehtá tomá dece Lah Vaquerizah, juntu al tejo que se plantó en memoria de loh guerriyeruh antifranquihtah y al lainu mehmu del cahtañu que creci con el nombri de la querida Dulce Chacón.

------------------------------------------

El Camochu Majalahnu,

velayili encuentru el refugiu

a sarvu loh ruíduh mundanuh

pa adamar aqueya que siempri me cautiva.

...

San Juan de la Cruz :

Habla la esposa:

Gocémonos, Amado,

y vámonos a ver en tu hermosura

al monte y al collado,

do mana el agua pura;

entremos más adentro en la espesura.

Y luego a las subidas

cavernas de la piedra nos iremos,

que están bien escondidas,

y allí nos entraremos

y el mosto de granada gustaremos.

Allí me mostrarías

aquello que mi alma pretendía,

y luego me darías

allí tú, vida mía,

aquello que me diste el otro día.

...

...y el cerco sosegaba,

y la caballería

a vista de las aguas descendía.

No hay comentarios: